Kunder, insikter och trender är ett nytt, inspirerande metodverktyg som hjälper företag och designer att arbeta med kreativa processer och affärsutveckling på distans. Vill du veta mer? Välkommen på frukostseminarium tisdag den 23 mars.

Att 2020 var en berg- och dalbana har inte undgått någon. Nya arbetssätt, hemmakontor och distribuerade team, ställer höga krav på ett företags förmåga att leda och engagera sina medarbetare. Företag, både på landsbygderna och i städerna, behöver anpassa såväl verksamhetsprocesser som övergripande affärsmodeller efter det rådande läget för att lyckas göra affärer och hänga med i utvecklingen. 

Vid seminariet får du veta mer om designdriven affärsutveckling genom verktyget Kunder, insikter och trender. Du får även möjlighet att testa delar av verktyget och nätverka med andra runt om i landet. Verktyget är uppbyggt kring övningar, mallar och exempel som kan fungera som utgångspunkt för individuell inspiration eller som dialogunderlag i samverkan med kollegor, affärspartner, affärsrådgivare eller designkonsulter.Efter seminariet har du möjlighet att fritt använda dig av materialet för att affärsutveckla din egen eller andras verksamhet.

Seminariet hålls i Zoom. Välkommen in redan från kl. 8:40 för mingel.

Arrangör

Frukostseminariet arrangeras i samarbete mellan SVID och Svensk Form.

Anmälan

Mer om verktyget

Kunder, insikter och trender har tagits fram av SVID i projektet ”Hur stärker vi företag på landsbygderna?”. Projektet har finansierats av Tillväxtverket.