När: 13 september 2022

Var: Online

Hur kan man säkerställa att ett företag utvecklar rätt erbjudanden och produkter som verkligen möter kundernas och användarnas behov? Vad är design och hur kan det användas i affärsutveckling? Hur kommer det sig att företag som använder design nästan dubblerar intäkter och avkastning jämfört med andra företag?

I den här kursen får du lära dig grunderna i designprocessen och hur den kan användas för företag i att identifiera strategiska utvecklingsområden baserat på kundernas behov. Kursen fokuserar på de första stegen i designprocessen, där fokus ligger på att ta fram viktiga kundinsikter. Du kommer att få pröva olika metoder för att förstå kundernas perspektiv och behov, och lära dig hur man analyserar och definierar riktningen mot en strategisk utvecklingsfråga, som behövs för att på ett användarcentrat sätt lösa sina kunders behov.

Målet med kursen är att ge dig som arbetar som företagsfrämjare stärkt kompetens i din rådgivning. Kursen ger dig även möjligheten att stärka ditt nätverk genom att träffa och dela erfarenheter med personer som står inför liknande utmaningar.

Målgrupp – företagsfrämjare

Den här kursen är öppen för dig som arbetar som företags- eller affärsrådgivare på till exempel Almi, en inkubator, science park eller annan organisation som arbetar med att främja företagande.

När?

Kursen pågår under tre förmiddagar, där det andra tillfället är genomförande av intervjuer på cirka 1 – 1,5 h.

  • Tisdagen den 13 september kl. 8.30 – 12.00
  • Onsdagen den 31 augusti kl. 10.30 – 12.00 (intervjuer)
  • Fredagen den 2 september kl. 8:30 – 12.00

Var?

Kursen hålls digitalt via Zoom.

Vad kostar kursen?

Kursen finansieras av Tillväxtverket och är kostnadsfri för dig som deltar.

Mer information och anmälan

Kontakt