• Design för entreprenörskap

    Projektet var inriktat på utbildning av yrkesverksamma konsulter och designköpare/beställare.

    Det byggde på SVIDs erfarenheter från ca 350 så kallade designgenomgångar och ett Nordiskt Designprojekt som samlade in och vidareutvecklade operationella metoder för att stärka användandet av design som konkurrensmedel i små och medelstora företag.

    Resultaten användes för att skapa ett CD-baserat hjälpmedel för att stödja presentationer och dialoger, "Design i Affärsutveckling, DIA". Det fungerade som ett utbildningsverktyg och uppgraderades löpande under projektet.

    Syfte

    Öka målgruppens kompetens om design som strategiskt konkurrensmedel.

    Målgrupp

     Affärs- teknik- och designkonsulter, designköpare, näringslivsutvecklare och entreprenörsutbildare.

    Nyhetsbrevet Dialog

    Läs Nyhetsbrevet Dialog, ett nyhetsbrev för information och marknadsföring av Design i Affärsutveckling, som är ett bibliotek för designprocessen.

    Dela sida

    SVID, Stiftelsen Svensk Industridesign | Besök: Söder Mälarstrand 29, 3 tr | Post: Söder Mälarstrand 57, 118 25 Stockholm | info@svid.se I 08-406 84 40

    Dela

    Anmäl dig nu till vårt nyhetsbrev

     

    SVID, Stiftelsen Svensk Industridesign | Besök: Söder Mälarstrand 29, 3 tr | Post: Söder Mälarstrand 57, 118 25 Stockholm | info@svid.se I 08-406 84 40